Verkkokonsertti: Talven nuoret taiteilijat: Anna-Sofia Anttonen
Saksofonisti Anna-Sofia Anttosen koostaman konsertin nimi, sf(ÄÄRI), viittaa musiikin ulottuvuuksiin.
Konsertit peruttu yleisöltä 31.1.2022 saakka
Etelä-Suomen aluehallintoviraston antamaan määräykseen perustuen Sibelius-Akatemian tapahtumat on peruttu yleisöltä 31.1.2022 saakka. Rajoitus koskee Helsingin toimipisteitä. Osa konserteista toteutetaan verkkokonsertteina.
Lippujen palautuksesta vastaa Ticketmaster Suomi. Ticketmaster on yhteydessä lipunostaneisiin asiakkaisiin, jotka ovat antaneet yhteystietonsa oston yhteydessä.
Verkkokaupassa luottokorttia, PayPalia tai Klarnaa maksutapana käyttäneiden lipun ostajien ei tarvitse tehdä mitään. Lipun hinta palautetaan ostossa käytetylle maksutavalle automaattisesti.
Mikäli liput on maksettu verkkopankin, Ticketmaster Suomen laskulla, Ticketmasterin lahjakortilla tai ostettu lippukaupasta, pyydämme täyttämään alla olevan lomakkeen palautusta varten 28.2.2022 mennessä.
Konsertin nimi sf(ÄÄRI), viittaa myös äärettömään, äärellä olevaan, näkymättömiin rajoihin, kehiin, ennalta-arvaamattomuuteen, äkillisyyteen, tyhjyyteen ja täyteen.
Konsertti alkaa Luciano Berion Sequenzan pyörteissä, jonka jälkeen asettaudutaan pimeyteen ja kuullaan John Dowlandin laulu In Darkness Let Me Dwell sovitettuna saksofonille ja luutulle. Tämän jälkeen suunnataan 6500 valovuoden päähän Härän tähdistön Rapusumuun, josta inspiraationsa on saanut Nuño Fernandez Ezquerran Saxtronauts-yhtyeelle säveltämä saksofonikvartetto Plerion. Kvarteton hienovarainen ja herkkä tekstuuri pääsee lähelle kuulijaa, sillä se vahvistetaan soimaan yleisön ympärille sijoitetuista kaiuttimista.
Matilda Seppälän Feedback on teos tenorisaksofonistille, EEG-sensorille, live-elektroniikalle ja “lautakunnalle”, jonka muodostavat kolme avustajaa. Teos rakentuu kerroksittain elementeistä, jotka saattavat realisoitua teoksen aikana, tai olla realisoitumatta, riippuen esiintyjän aivosähkökäyrästä. EEG-data häiriköi teoksen kulkua keskeyttäen ja singoten esiintyjän erinäisten tehtävien pariin. Teos saa ensiesityksensä elävän yleisön edessä.
Konsertti päättyy Hildegard Bingeniläisen antifoniin Karitas habundat in omnia (suom. Rakkaus tulvii meissä kaikissa), joka kuullaan Saxtronauts-yhtyeen soittamana.
Ohjelma
- Luciano Berio: Sequenza VIIb
- John Dowland: In Darkness Let Me Dwell
- Nuño Fernandez Ezquerra: Plerion (2019-2020)
- Matilda Seppälä: Feedback (2020)
- Hildegard Bingeniläinen: Karitas habundat in omnia
Esiintyjät
- Anna-Sofia Anttonen, saksofonit
- Nanako Lammi, saksofonit
- Sikri Lehko, saksofonit
- Nanna Ikonen, saksofonit
- Kaisamaija Uljas, luuttu
- Matilda Seppälä, live-elektroniikka
Lisätietoja: Matti Leisma
Talven nuoret taiteilijat -konserttisarja
Talven nuoret taiteilijat -sarja 21.1.–15.2.2022 esittelee vastikään valmistuneita ja opinnoissaan erinomaisesti menestyneitä Taideyliopiston Sibelius-Akatemian opiskelijoita.
Lisätietoja: Matti Leisma
Konsertit peruttu yleisöltä 31.1.2022 saakka
Etelä-Suomen aluehallintoviraston antamaan määräykseen perustuen Sibelius-Akatemian tapahtumat on peruttu yleisöltä 31.1.2022 saakka. Rajoitus koskee Helsingin toimipisteitä. Osa konserteista toteutetaan verkkokonsertteina.
Lippujen palautuksesta vastaa Ticketmaster Suomi. Ticketmaster on yhteydessä lipunostaneisiin asiakkaisiin, jotka ovat antaneet yhteystietonsa oston yhteydessä.
Verkkokaupassa luottokorttia, PayPalia tai Klarnaa maksutapana käyttäneiden lipun ostajien ei tarvitse tehdä mitään. Lipun hinta palautetaan ostossa käytetylle maksutavalle automaattisesti.
Mikäli liput on maksettu verkkopankin, Ticketmaster Suomen laskulla, Ticketmasterin lahjakortilla tai ostettu lippukaupasta, pyydämme täyttämään alla olevan lomakkeen palautusta varten 28.2.2022 mennessä.
Konsertin nimi sf(ÄÄRI), viittaa myös äärettömään, äärellä olevaan, näkymättömiin rajoihin, kehiin, ennalta-arvaamattomuuteen, äkillisyyteen, tyhjyyteen ja täyteen.
Konsertti alkaa Luciano Berion Sequenzan pyörteissä, jonka jälkeen asettaudutaan pimeyteen ja kuullaan John Dowlandin laulu In Darkness Let Me Dwell sovitettuna saksofonille ja luutulle. Tämän jälkeen suunnataan 6500 valovuoden päähän Härän tähdistön Rapusumuun, josta inspiraationsa on saanut Nuño Fernandez Ezquerran Saxtronauts-yhtyeelle säveltämä saksofonikvartetto Plerion. Kvarteton hienovarainen ja herkkä tekstuuri pääsee lähelle kuulijaa, sillä se vahvistetaan soimaan yleisön ympärille sijoitetuista kaiuttimista.
Matilda Seppälän Feedback on teos tenorisaksofonistille, EEG-sensorille, live-elektroniikalle ja “lautakunnalle”, jonka muodostavat kolme avustajaa. Teos rakentuu kerroksittain elementeistä, jotka saattavat realisoitua teoksen aikana, tai olla realisoitumatta, riippuen esiintyjän aivosähkökäyrästä. EEG-data häiriköi teoksen kulkua keskeyttäen ja singoten esiintyjän erinäisten tehtävien pariin. Teos saa ensiesityksensä elävän yleisön edessä.
Konsertti päättyy Hildegard Bingeniläisen antifoniin Karitas habundat in omnia (suom. Rakkaus tulvii meissä kaikissa), joka kuullaan Saxtronauts-yhtyeen soittamana.
Ohjelma
- Luciano Berio: Sequenza VIIb
- John Dowland: In Darkness Let Me Dwell
- Nuño Fernandez Ezquerra: Plerion (2019-2020)
- Matilda Seppälä: Feedback (2020)
- Hildegard Bingeniläinen: Karitas habundat in omnia
Esiintyjät
- Anna-Sofia Anttonen, saksofonit
- Nanako Lammi, saksofonit
- Sikri Lehko, saksofonit
- Nanna Ikonen, saksofonit
- Kaisamaija Uljas, luuttu
- Matilda Seppälä, live-elektroniikka
Lisätietoja: Matti Leisma
Talven nuoret taiteilijat -konserttisarja
Talven nuoret taiteilijat -sarja 21.1.–15.2.2022 esittelee vastikään valmistuneita ja opinnoissaan erinomaisesti menestyneitä Taideyliopiston Sibelius-Akatemian opiskelijoita.
Lisätietoja: Matti Leisma