Juan de Dios Magdaleno – The fragility of time
Juan de Dios Magdalenon jatkotutkintokonsertissa kuulemme hänen tutkimuksensa tuloksia ja musiikillisia kokeiluja.
Konsertit peruttu yleisöltä 31.1.2022 saakka
Etelä-Suomen aluehallintoviraston antamaan määräykseen perustuen Sibelius-Akatemian tapahtumat on peruttu yleisöltä 31.1.2022 saakka. Rajoitus koskee Helsingin toimipisteitä. Osa konserteista toteutetaan verkkokonsertteina.
Lippujen palautuksesta vastaa Ticketmaster Suomi. Ticketmaster on yhteydessä lipunostaneisiin asiakkaisiin, jotka ovat antaneet yhteystietonsa oston yhteydessä.
Verkkokaupassa luottokorttia, PayPalia tai Klarnaa maksutapana käyttäneiden lipun ostajien ei tarvitse tehdä mitään. Lipun hinta palautetaan ostossa käytetylle maksutavalle automaattisesti.
Mikäli liput on maksettu verkkopankin, Ticketmaster Suomen laskulla, Ticketmasterin lahjakortilla tai ostettu lippukaupasta, pyydämme täyttämään alla olevan lomakkeen palautusta varten 28.2.2022 mennessä.
”Luovaa tuotantoni läpileikkaava pyrkimys pohtia moniarvoista maailmaa ja monitahoista yhteiskuntaa on johtanut minut tarkastelemaan ja tutkimaan musiikillisen ilmaisun muotoja, jotka poikkeavat musiikin historian viime vuosisatoina syvällisesti tutkituista dialektisista paradigmoista.
CMT:ssä tekemässäni taiteen tutkimuksessa olen jatkuvasti ennen kaikkea etsinyt luovalle työlleni kokonaiskehyksiä, joiden puitteissa voin yhdistellä ja kehittää useita jossain määrin erilaisiin esteettisiin näkemyksiin pohjautuvia ajallisia mikrorakenteita, joita näin ollen ohjaajat niidet ”omat” luontaiset ääniominaisuudet.
Taiteen alan tohtoritutkimukseni keskittyy siis tarkastelemaan erilaisia digitaalisia spatialisointikeinoja ja korkean tason ohjausrajapintoja, joiden avulla voin muotoilla tarkasti erilaisia monikanavaisia äänen spatialisointi-/diffuusiojärjestelmiä sekä ohjata niiden kehittymistä ja iterointia musiikkiteoksen aikana samalla tavalla kuin muitakin musiikin parametreja (kuten harmoniaa).”
Juan de Dios Magdalenon toisessa jatkotutkintokonsertissa kuulemme tämän tutkimuksen tuloksia ja erityisesti musiikillisia kokeiluja akustisten instrumenttien reaaliaikaisesta elektronisesta käsittelystä ja diffuusiosta DBAP-järjestelmän (distance-based amplitude panning) kautta.
Esiintyjät
- Max Savikangas, alttoviulu
- Mikko Raasakka, bassoklarinetti
- Adrian Rigopulos, kontrabasso
- Juan de Dios Magdaleno, sävellys ja eletroniikka
Ohjelma
- Alkusoitto – elektroniikkasoolo
- Uusi teos naisäänelle ja elektroniikalle
- Välisoitto – kiinteä media
- The fragility of time – bassoklarinetille, alttoviululle ja elektroniikalle
- Loppusoitto – elektroniikkasoolo
Lisätietoja: Anna Huuskonen
Musiikkia, sitä vähän tuoreempaa
Taideyliopiston Sibelius-Akatemian opiskelijat esiintyvät vuosittain yli 700 konsertissa. Kansainvälisesti arvostetun akatemian konsertit avaavat näyteikkunan tulevaisuuden huippuartistien työskentelyyn ja tarjoavat unohtumattomia taide-elämyksiä.
Konsertit peruttu yleisöltä 31.1.2022 saakka
Etelä-Suomen aluehallintoviraston antamaan määräykseen perustuen Sibelius-Akatemian tapahtumat on peruttu yleisöltä 31.1.2022 saakka. Rajoitus koskee Helsingin toimipisteitä. Osa konserteista toteutetaan verkkokonsertteina.
Lippujen palautuksesta vastaa Ticketmaster Suomi. Ticketmaster on yhteydessä lipunostaneisiin asiakkaisiin, jotka ovat antaneet yhteystietonsa oston yhteydessä.
Verkkokaupassa luottokorttia, PayPalia tai Klarnaa maksutapana käyttäneiden lipun ostajien ei tarvitse tehdä mitään. Lipun hinta palautetaan ostossa käytetylle maksutavalle automaattisesti.
Mikäli liput on maksettu verkkopankin, Ticketmaster Suomen laskulla, Ticketmasterin lahjakortilla tai ostettu lippukaupasta, pyydämme täyttämään alla olevan lomakkeen palautusta varten 28.2.2022 mennessä.
”Luovaa tuotantoni läpileikkaava pyrkimys pohtia moniarvoista maailmaa ja monitahoista yhteiskuntaa on johtanut minut tarkastelemaan ja tutkimaan musiikillisen ilmaisun muotoja, jotka poikkeavat musiikin historian viime vuosisatoina syvällisesti tutkituista dialektisista paradigmoista.
CMT:ssä tekemässäni taiteen tutkimuksessa olen jatkuvasti ennen kaikkea etsinyt luovalle työlleni kokonaiskehyksiä, joiden puitteissa voin yhdistellä ja kehittää useita jossain määrin erilaisiin esteettisiin näkemyksiin pohjautuvia ajallisia mikrorakenteita, joita näin ollen ohjaajat niidet ”omat” luontaiset ääniominaisuudet.
Taiteen alan tohtoritutkimukseni keskittyy siis tarkastelemaan erilaisia digitaalisia spatialisointikeinoja ja korkean tason ohjausrajapintoja, joiden avulla voin muotoilla tarkasti erilaisia monikanavaisia äänen spatialisointi-/diffuusiojärjestelmiä sekä ohjata niiden kehittymistä ja iterointia musiikkiteoksen aikana samalla tavalla kuin muitakin musiikin parametreja (kuten harmoniaa).”
Juan de Dios Magdalenon toisessa jatkotutkintokonsertissa kuulemme tämän tutkimuksen tuloksia ja erityisesti musiikillisia kokeiluja akustisten instrumenttien reaaliaikaisesta elektronisesta käsittelystä ja diffuusiosta DBAP-järjestelmän (distance-based amplitude panning) kautta.
Esiintyjät
- Max Savikangas, alttoviulu
- Mikko Raasakka, bassoklarinetti
- Adrian Rigopulos, kontrabasso
- Juan de Dios Magdaleno, sävellys ja eletroniikka
Ohjelma
- Alkusoitto – elektroniikkasoolo
- Uusi teos naisäänelle ja elektroniikalle
- Välisoitto – kiinteä media
- The fragility of time – bassoklarinetille, alttoviululle ja elektroniikalle
- Loppusoitto – elektroniikkasoolo
Lisätietoja: Anna Huuskonen
Musiikkia, sitä vähän tuoreempaa
Taideyliopiston Sibelius-Akatemian opiskelijat esiintyvät vuosittain yli 700 konsertissa. Kansainvälisesti arvostetun akatemian konsertit avaavat näyteikkunan tulevaisuuden huippuartistien työskentelyyn ja tarjoavat unohtumattomia taide-elämyksiä.