Projekt
- Forskningspaviljong-projektet
- Uniarts GINTL
- MobiLit
- HEWDISARTS
- FAPI
- EDUCase
- Scenkonst med i lärande (SMIL)
- Funderar med furor
- Orkesterprojektet LEAD! 2022
- Sibelius-Akademins internationella gästprogram
- ALL THE TRUTHS WE CANNOT SEE, A CHERNOBYL STORY
- Sibelius Summer Academy
- Nationella visioner för konstfostran och -utbildning 2030
- Vision för utbildning och fostran i bildkonst 2030
- Vision för utbildningen i scenkonst 2030
- Kreativ personcentrerad vårdkonst
- Musikfostran, professionalism och ekopolitik
- Möten med betydande och obetydliga träd
- Observatoriet för konst- och kulturfostran i Finland
- Post-digitala fotografiets epistelmologi (PEPI)
- Klassiska vida former ur synvinkel av tidens källor
- Mikrohistoriska synvinklar till kvinnornas restaurangmusikverksamhet i Europa i slutet av 1800-talet
- Övervaka och beskatta: Tillstånds- och beskattningssystem för musik och musiker i Prag 1894–1918
- Tallinn 67 -jazzfestivalen
- Pianospelets historia i Finland
- Korrespondensen mellan Jean Sibelius och Aino Ackté
- Aino och Heikki
- Cantatrices Achté
- Nationalbalett 100
- Translocal Cultural Fields
- The Music-Related Gestures
- Utvecklingen av musiklivet i Tammerfors 1900-1940
- Musik och ljud i dokumentärfilmens historia
- Brevväxling med det förflutna
- Finländska organisters utländska studieresor
- New Spaces for a new Society
- Den forskande konstnären som ett vittne
- Poetisk arkeologi
- Mat
- Omprövning av prototypen – en kontinuerlig prototyp som möjlighet att utveckla det offentliga rummet
- Grabando al caminar
- The Images of Life and Death
- Att sam-agera med växter